søndag den 6. juli 2008

6. juli

"Safety first"
Skilt paa Koh Chang

Efter morgenmaden lejede vi en scooter, da vil gerne ville kQre lidt rundt samt tage syd paa til Bang Bao for at kigge paa nogle dykkeforretninger, hvor man kan komme ud og snorkle, dykke og tage dykkerlicens. Vi kQrte lidt rundt, og jeg er sikker paa, at der ikke er nogle sikkerhedsanvisninger i Thailand, naar der skal dimensioneres en vej! Det gaar op og ned i skarpe naale-sving og jeg ved ikke hvad. Der var flere gange hvor vi udbrQd, at det kunne simpelthen ikke passe! Det var lidt surrealistisk at kQre rundt men egentlig meget sjovt.

Vi kQrte rundt i 3 timers tid paa vejen, der bugtede sig igennem den utrolig smukke og frodige vegetation. Vi kom til en lille aa, hvor der var nogle lokale der badede. Vandet var utrolig klart og ogsaa ret koldt. Men til trods for de lokales opfordring til at lege Tarzan i et reb over aaen, saa hoppede vi ikke i. Det var ogsaa kun mig, der havde badetQj med.

Bang Bao er en fiskerby, hvor de fleste af Koh Changs baade holder til. Det er ogsaa her, at alle tour baadene er, og det var ikke noget problem at finde en dykkerforretning. Vi valgte at tage en snorkling tur d. 8. juli og saa maaske en guided dykkertur d. 9., hvis vi er tilfredse med sigtbarheden i vandet. Vi er gaaet vaek fra at tage dykkercertifikatet, da vi har vurderet, at vi fik mere for pengene paa den anden maade. Det tog endvidere 3 dage at faa kortet. Husene i Bang Bao minder lidt om Venedig, da de er bygget paa paele! Der var lavvande, saa bunden laa frit eksponeret, og der har nok vaeret 2-3 meter ned.

Efter vores scootertur fik vi lidt frokost paa resortet, og saa laa vi ellers og chillede i en haengekQje, hvor vi ville se solnedgangen. Men der kom saa mange skyer, at det var stort set umuligt. Det havde ellers vaeret romantisk :) Efter solen gik ned fik vi en laekker omgang grillmad, hvor den stod paa grillspyd med kylling, ananas og chili (hvilket var mega staerkt - spQrg bare Stine :) ), stegt majskolbe, hvidlQgsbrQd og bagt kartoffel. MUMS! Efter vi havde spist begyndte det at blaese helt vilde og der kom ogsaa lidt regn. Vi satte os ind et i hyggeligt lokale paa resortet, hvor vi chillede lidt med lidt kortspil. Kl. 22 var der ild-show, hvor de lokale gik helt amok :) Det var en ret fed oplevelse. Efter showet gik vi i seng, og Stine fik det igen daarligt med ondt i maven :( Jeg har forresten ogsaa haft lidt daarlig mave, men det har kun vaeret 2 hurtige ture paa toilettet, og min appetit fejler ikke noget :)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Mikkel
Den gamle her har sgu ikke forstand paa blogs, saa gad vidst om du nogensinde ser dette. Jeg har i alt fald vaeret meget glad for at laese jeres levende beretninger om jeres Thailand-voyage.
Pas godt paa hinanden - og jeres maver!
Kærlig hilsen
Farfar

Helle Hvam sagde ...

Hej. Så prøver jeg igen. Havde skrevet en lang en, som blev væk. Nu har Jeppe assisteret, så jeg har fået oprettet en blog.
Dejligt at læse jeres dagbog - og også rigtig godt skrevet:)Lød som om i havde nogle gode dage ved far - men lidt specielt at læse om Jomtien og Pattaya. Og super, at i indtil nu har haft godt vejr på Koh Chang. Jeg kan lige se jer i hængekøjen og se solnedgang med palmer og hytter i baggrunden og høre havet og det lækre sand i nærheden. jeg bliver helt misundelig:) Kan godt huske og fornemme det. Kan godt forstå at i dropper dykkercertificat og tager snorkleture i stedet. Så gode ture til jer og forhåbentlig klart vejr. Ikke så godt med helbreddet - håber det er gået over nu Stine. Jeg har 6 arbejdsdage tilbage, så går jeg på ferie. Jeppe er hjemme nu og slapper totalt af og har det vist fint med at være hjemme. Vi har lidt en blanding af godt vejr og lidt skyer og lidt regn. Dansk sommer. Håber i får det rigtig dejligt på Koh Chang:) Knus mor / Helle