fredag den 4. juli 2008

4. juli

"Good guys go to heaven - bad guys go to Pattaya"
Tekst paa tilfaeldig udlaendings t-shirt i Pattaya

I dag havde vi besluttet, at vi skulle to Koh Lrang, der ligger ikke saa langt ude fra Pattayas/Jomtiens kyst. Efter en ret sen morgenmad tog vi en bahtbus til Pattaya fra Jomtien, og vi gik ned gennem Soi 6 (6. gade paa DK). Alle gader i Pattaya ligner hinanden. De er lange og fyldt med barer og Thaipiger der staar og siger "Hello sexy man", hvis man kommer gaaende alene eller uden en gruppe maend uden piger. Hvis man ikke kan score i Pattaya eller Jomtien, saa har man enten ingen penge eller ogsaa er den HELT galt!! :)

Da vi kom ned paa stranden, blev vi straks antastet af saelger, der ville hoere, om vi skulle to Koh Lrang, og det skulle vi selvfQlgelig, saa vi betalte hver 300 baht for denne tur. Der var meget lavvande paa Pattayas kyst, saa nogle af baadende laa paa den frit eksponeret strand. Det var et lidt specielt billede. Far, Stine og jeg kom om bord paa en lille baad, der fragtede os ud paa en stoerre baad i 2 etager. Der gik en saelger rundt paa baaden, der ville saelge os banana boat og Parasailing ture. Noget jeg egentlig har lyst til at prQve, men jeg vil gerne selv bestemme, hvornaar jeg skal prQve det! Vi sejlede i 1 times tid i hQj sol (der var stort set skyfrit hele dagen), og vi kom hen til en flydende platform, hvor vi alle blev genet ud paa. Dem der havde betalt for en parasailing tur, fik nogle seler paa, og fik derefter en meget kort tur paa ca. 2-3 min rundt om platformen. Jeg havde virkelig fQlt mig snydt, hvis jeg havde betalt for det!

Efter 20 min (spild)tid sejlede vi det sidste stykke hen til Koh Lrang, hvor vi saa havde 2,5 time. Vi havde regnet med ca. 4 timer, saa der blev brugt en masse tid paa at sejle. Men det var da en hyggelig tur, hvor der blev snakket om lQst og fast :) Sandet paa Qen var rigtig fint! Jeg tror det er det fineste og mest hvide sand jeg har set. Det fQltes som om, at der var mere genskaer i sandet end vandet, og jeg var nQdt til at have solbriller paa, naar jeg ikke var i vandet. Ude i vandet var der dog en masse sten, saa Stine og jeg var kun lige ude og dyppe os en enkelt gang. Men dejlig afkQlende var det da!

Paa Koh Lrang fik vi forstaaelse for fars advarsler. Naar man lejer en vandscooter, saa skal den tjekkes for skrammer og pointeres overfor udlejeren! Der var 3 danskere, der havde lejer en vandscooter en halv time, og da de var faerdige, saa viste det sig, at de ville have betaling for nogle skrammer paa vandscooteren!! Alle vi andre turister sad allerede i den lille baad, der skulle fragte os ud paa baaden der skulle sejle os tilbage til Pattaya, saa de havde de 3 danskere i deres hule haand! De endte med at betale 2500 baht, og saa blev de sejlet ud til den store baad paa vandscootere. Vi snakkede lidt med dem, da de var kommet om bord, og de var ikke helt sikre paa, at det ikke var dem der havde lavet nogle skrammer. Pas paa alligevel naar I lejer en vandscooter eller deslige i udlandet!!!

Da vi kom tilbage til Jomtien, havde Stine faaet det lidt skidt og far skulle haeve i en ATM, saa jeg fik fars nQgle, hvor jeg satte mig foran computeren og skrev de foregaaende indlaeg ind paa computeren. Far kom tilbage, og han skulle som Stine ogsaa have en lille lur, og tiden gik lidt hurtigere end jeg havde regnet med, for kl. var pludselig 19.30, da jeg var faerdig med at skrive det hele ind her. Vi skyndte os alle i bad, for vi skulle ind til en restaurent, der ligger paa 54. etage, og hvor bordene man sidder ved, drejer rundt om en akse, saa man efter ca. 2 timer har vaeret hele vejen rundt i restaurenten. Det var en buffe, og det var hel klart udsigten man betalte for, for maden var ikke hel vildt god. Men der blev spist en masse rejer :)

Efter vi havde spist var kl ca. 22, og Stine ville gerne sove, saa far og jeg tog hen paa Prebens bar for at spille pool. Preben og hans kone har, hvad jeg tror er den eneste bar i Jomtien/Pattaya, hvor der ikke er kQbepiger! Der var kun mig, far og en enkelt servitrice, saa vi spillede lidt pool og far og jeg gik i seng ved 23.30-tiden. Stine og jeg blev jo hentet af en minibus kl 7.40 dagen efter.

Jeg vil prQve at beskrive nogle af de mennesker der bor hernede, hvilket maaske kan give indsigt i, hvorfor de er hernede. Det er jo ikke kun gamle liderlige maend der bor her.

Englaenderen William er en hyggelig faetter paa ca. 55 aar vil jeg skyde ham til. Han havde en kone i england, hvor han troede, at hun havde en affaere med deres laege. Han konfronterede hende med det, og hun afviste det blankt. Han konfronterede ogsaa laegen, der ogsaa afviste det blankt, og laegen foreslog William, at han skulle se en psykolog. Hver onsdag tog han til psykolog, men en dag fandt han ud af, at naar han var til psykolog, saa hyggede konen og laegen sig i Williams hus.... hvilken ironi. William fik aabenbart nok, for nu er han igang med sit 7. aar i Thailand/Jomtien, hvor han hygger sig med lidt forretning, hans nye kone og deres faelles barn og de andre udlaendinge der er hernede. Det viste sig efterfQlgende, at laegen havde vaeret sammen med 12 kvinder, og han mistede derfor sin praksis.

I kan jo skrive en kommentar til de forskellige indlaeg, hvis I har lyst.

Stay tuned :)

3 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hej alle 3 :-)
Hvor er det altså bare hyggeligt at kunne følge med i jeres rejseoplevelser og kan næsten mærke , hvordan det føles hos jer.
Selvfølgelig en fordel , vi stadig har vores rejse i frisk erindring :-)
Jeg er lidt spændt på om det her virker efter hensigten...svarede igår med en lille mail til jer..
Jeg får gæster om 2 min så I må vente med lidt størrere kommentar..
Knus til alle fra mig Gitte

Unknown sagde ...

Hejsa Mikkel Og Stine
Det var smadder hyggeligt at have besøg af jer.....dejligt at se at I er nysgerrige på det hele.....er sikker på at I nok skal få en god tur og får ladet batterierne op til det nye semester.
Er meget spændt på hvordan vejret arter sig på Koh Chang....krydser fingre for tør vejr og for at det lykkedes at få dykker certifikat.
Knus fra mig

Mikkel sagde ...

Hej Gitte!

Jeg har set din email! Tak for den :)

Hej far!

Du kan laese en af de andre blogs om hvordan Koh Chang er :) Bloggen skal nok blive opdateret hen af vejen.