fredag den 18. juli 2008

14. juli

Efter morgenmaden paa vores stamrestaurent i Chiang Mai, begyndte det at regne, saa vi tog lige et par timer i sengen med backgammon. Ved middagstid tog vi i zoo. Chiang Mai Zoo er utrolig stor! Saa stor, at de har baade bus og togsystem! Vi valgte dog at gaa rundt, da vi gerne ville bestemme hvad vi ville se og hvornaar.

Zoo'en var utrolig frodig og med masser a smaa vandfald og blomster. Nogle gange fQlte man, at man gik rundt i regnskoven i stedet for en zoo. Der var generelt gode forhold for dyrene med store bure. Der var dog nogle med sjove aber kaldet Gibbon-aber, som var meget aktive i nogle alt for trange bure! Men ellers var det gode forhold. Gibbon-aber er aber med meget lange arme, og de var rigtig sjove at se fordi de konstant svingede sig rundt og skreg hQjlydt flere gange!

Zoo'en indeholdt alle mulige dyr. F.eks pandabjQrne, sorte bjQrne, flodheste, hvide og alm. tigre og lQber. Efter en 4-5 timer i zoo, tog vi hjem og fik en tiltraengt frokost kl. 16, dog kun en halv sandwich hver, for vi havde bestemt, at vi skulle spise godt om aftenen.

Kl. 18.00 havde vi et mQde med Sumchai omkring morgendagens trekkingtur. Han ville have os paa en personlig tur med rafting til 7000 bath, men vi var kun interesserede i en gruppetur, saa vi maatte droppe rafting. Vi endte saa nede paa en pris af 1800 bath for en 3 dages tur med kiking, elefantridning og tur paa floden paa bambustQmmerflaade. Vi ser utrolig meget frem til de kommende dage! :)

Vi tog en tuk-tuk til en restaurent ved floden, som vi havde fundet i vores tro guide lonely planet. De havde desvaerre ikke plads til os, saa vi tog naborestaurenten. Vi fik en laekker plads med udsigt over floden og daempet livemusik i baggrunden.

Til forret fik vi en rigtig laekker ret med smaahakkede rejer stegt i olie som en "rejekage". Til hovedret havde Mikkel bestilt en laekker fisk i en lidt for staerk chilisauce til hovedret, og jeg bestilte en makrel med grQntsager og rejedip. Min ret viste sig at vaere noget af en fiasko! Fisken smagte rigtig gode, men den saakaldte rejedip var naermere fiskeaffald med eddikke og grQntsagerne bestod bla. af friturestegte agurker og bQnner, raa kaal der ikke engang var skaaret ud og flaeskesvaer! Meget underlig ret, men heldigvis blev vi begge maette af de 2 andre retter + lidt af min!

Efter en meget romantisk aftensmad ved floden gik vi op i natbazaren. Et marked, der er hvert aften, primaert for turister. Det vaeltede med kopivarer og stemningen var en helt anden end paa sunday walking street, der primaert var for de lokale. Vi fik begge kQbt en masse kopivarer! TQj til os begge, et baelte til Mikkel og en ekstra taskesaa vi har noget at frqagte alle vores "tyvekoster" hjem i. Mikkel viste sine fremragende evner inden for at prutte om priserne. Der gik helt sport i at faa saelgerne ned omkring halv pris af deres foerste bud. Jeg var slet ikke haard nok til de saelgere, saa man skulle tro at det var Mikkel der var jyden af os to den aften!

Ved 23-tiden havde Mikkel faaet nok og vi var begge traette, saa vi tog en tuk-tuk hjem. ChauffQren var lidt af en oplevelse! Han snakkede og grinede hele turen og kQrte som dQd og pine! Schumacher kaldte han sig selv mens han stormede rundt i et sving! Det var meget sjovt, og virkede ikke farligt, da der ikke var saa meget trafik paa vejene saa sent.