fredag den 4. juli 2008

30. maj + 1. juli

"No! thank you"
Mikkel (sagt 40+ gange til strandsælgere)

Flyet mod München var ½ time forsinket, da det var groundet, og de skulle finde et andet fly til os. Det var mindre end det originale, så personalet var nødt til at rykke rundt på os, hvilket betød, at Stine og jeg ikke kom til at sidde ved siden af hinanden. Jeg kom til at sidde lige bag economy extra, hvilket min mave ikke var så tilfreds med, da de fik serveret smørrebrød, og vi andre ikke fik noget. Jeg sad ved siden af en dansker, der skulle til forretningsmøde i München, men han havde også været i Thailand før, så det snakkede vi lidt om. Jeg var lige faldet i søvn i flyet, da jeg blev vækket af en højthylende unge, der sad lige bag ved mig. Dens lille sirene af sylespidse toner blev ved resten af turen, der heldigvis ikke varede lang tid endnu. Vi skulle kun vente en time i Münchens lufthavn, tiden gik ret hurtig, og vi var i luften igen. Vi landede i Bangkok, fik vores visum og fandt hurtigt vores bagage. Taxachaufføren havde ikke været i Jomtien før, og han sad og små-grinte et par gange af sig selv, men han fandt uden de store problemer det sted hvor vi skulle bo. Far sad i restaurenten undet et tag væk fra den varme sol, og vi fik hurtigt vores nøgle til den bungalow, vi skulle bo i. Efter en hyggelig frokost sammen med far, ville Stine og jeg ned og mærke vandet, s¨vi hoppede i vores badetøj og fandt 30 baht frem, som det kostede at leje stole. Vandet var utroligt varmt, men det lykkedes os dog at blive kølet lidt ned. På stranden blev vi for første gang introduceret til det vanvid af strandsælgere der findes. Vi var på stranden i ca. 3 timer, og vi talte minimum 40 strandsælgere i denne periode, der ALLE kom over for at sælge. Og de går ind for aggressiv markedsføring! En begyndte at massere min læg selvom jeg udtrykkeligt havde sagt nej tak! Det er dog intet i forhold til ham, der solgte/lavede hennatatoveringer, der begyndte at lave en skorpion på min venstre overarm! Han blev lidt småpigefornærmet, da vi gik efter han var blevet færdig.... selvfølgelig uden at blive betalt! En lidt sjov men også skræmmende oplevelse!

EFter at jeg fik den vasket af, gik vi ned til stranden igen, hvor vi hurtigt fik finpudset vores teknik til at afvise sælgerne på. t hurtigt blik mens man ryster på hoveet, er ofte nok! Efter strandturen fik vi et hurtigt bad, og så tog vi sammen med far en bahtbus til en fiskerestaurent, hvor vi blev betjent af en Katoi (Thai for en mand, der er blevet lavet om til kvinde). Det var åbenbart noget der har virket, for Stine troede først, at det var en kvinde. Det var nok bare trætheden :) Efter aftensmaden, der bestod af af rejer, fisk og muslinger (mums!) hoppede vi direkte i seng efter en lang, men super god dag! Det kan lige nævnes, at far har en super udsigt fra 16. etage!

Billeder kommer på, når vi kommer hjem fra Thailand! :)

Ingen kommentarer: